Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CHRIS BENOIT CASE/NACHWIRKUNGEN
Zitat:Benoit's Young Fans May Be Affected

Young Fans May Get the Wrong Message in Hero's Violent End
By DAN CHILDS
ABC News Medical Unit
June 26, 2007

Share As a pro wrestler, Chris Benoit achieved hero status among young audiences with such moves as the "Crippler Crossface" and the "Sharpshooter."

But child psychology experts worry that the real-life violence that marked the end of his life -- in which he apparently slayed his family and killed himself in his Fayetteville, Ga., home -- may have a profound effect on his youngest fans.

As with the loss of any hero, young fans may react with depression and disappointment.

"They've lost a hero in multiple ways," Kaslow says. "In one sense, you have the death of someone who was admired; that's a loss. But then you also have the loss of respect -- we hope -- for someone, because murder-suicide is such a severe form of domestic abuse."

Judith Myers-Walls, associate professor of child development and family studies at Purdue University, says that the situation may offer parents an opportunity to scrutinize their children's heroes, particularly if they followed Benoit's career.

"Overall, it is important for parents to help kids take a look at their media heroes, whether they be rock stars or athletes or other public figures, and figure out what is admirable about that person and what is not so admirable," she said. "So some of it is dealing with hero worship in general."

But Kaslow worries that the tragedy, if it's not placed in proper context, also has the potential to lead to further violence.

"There is going to be grieving, a loss of respect and confusion," she says. "But some will think, 'If he can do it, I can do it.'"

Der Artikel geht hier weiter:

http://www.abcnews.go.com/Health/story?i...243&page=1
Chris Jericho gab gerade ueber Shane Madison im Canadischen Radio ein Statement ab, indem er meinte das Chris Benoit unter starken Depressionen litt.
Unfassbar das ganze, wer hätte das gedacht.
Rabenschwarzer Tag für die Wrestling-Welt.
Irgendwas muss er genommen haben, um so auszuticken....

btw:
thx an Nef für die ganzen Berichterstattungen und die Updates
Zitat:WARNING SIGNS THAT SOMETHING WAS WRONG WITH CHRIS BENOIT
By: Bob Ryder 1Wrestling.com
6/26/2007 5:08:55 PM

In speaking with close friends and confidants of Chris Benoit contacted this afternoon, apparently there were some warning signs that something was wrong with Benoit.

Some of the information learned by 1Wrestling.com by colleagues and friends that did not want to be quoted:

"This wasn't roid rage, this was insanity. Roid rage doesn't last for 48 hours. There were signs that something was wrong. Stories have emerged that a year ago he became paranoid and believed he was being followed. He wouldn't let Nancy leave the house because he believed someone was out to get them."

“Chris hated religion. He didn't believe in it. I cannot comprehend him putting bibles by the bodies. I am shocked.”

In addition, 1Wrestling has learned that sources close to Nancy are reporting that she had a safety deposit box with evidence of past rages and that authorities should check the box if anything ever happened to her

http://www.1wrestling.com/news/newsline.asp?news=29059
Also die Depresionen KÖNNTEN ein Motiv sein auch wenn ich glaube das das nicht alles ist. Weil nur wegen Depressionen bringt man nicht 2 Menschen um....
Folgendes Statement gab gerade WWE bekannt

Zitat:WWE® Shocked At Latest Developments In Benoit Tragedy, Concerned By Sensationalistic Reporting
June 26, 2007
STAMFORD, Conn., June 26, 2007 – World Wrestling Entertainment is stunned and saddened by the details released by local authorities concerning the double homicide-suicide involving Chris Benoit, his wife, Nancy, and his son, Daniel.

However, WWE is concerned with the sensationalistic reporting and speculation being undertaken by some members of the media following the press conference held by the Fayette County Sheriff’s Department and the District Attorney. During the press conference, the investigating authorities made the following points, all of which run contrary to the media speculation that "roid rage" was a factor in the senseless murders and suicide:

1. The authorities stated that all drugs found in the house were believed to be legal prescriptions.

2. Steroids were not, and could not, be related to the cause of death (asphyxiation). Authorities had no factual basis to speculate as to Benoit’s state of mind, and rightly did not do so.

3. Toxicology tests have not even been completed, so there is no current evidence that Benoit even had steroids or any other substance in his body. In that regard, on the last test done on Benoit by WWE's independently administered drug testing program, done on April 10, 2007, Benoit tested negative.

4. The physical findings announced by authorities indicate deliberation, not rage. The wife's feet and hands were bound and she was asphyxiated, not beaten to death. By the account of the authorities, there were substantial periods of time between the death of the wife and the death of the son, again suggesting deliberate thought, not rage. The presence of a Bible by each is also not an act of rage.

5. WWE strongly suggests that it is entirely wrong for speculators to suggest that steroids had anything to do with these senseless acts, especially when the authorities plainly stated there is no evidence that Benoit had steroids in his body, pending the toxicological reports, and that they had no evidence at this time as to the motive for these acts.

WWE is continuing to monitor the ongoing investigation being conducted by local authorities.
gibt es eig bei der WWE oder früher in den Promotions keine Psychotherapien um die ganzen workern zu checken ob sie überhaupt auch klar kommen mit ihren situationen den stress der durch das travelling hervorgerufen wird und all die andern probleme? So hätte man viele schlimme dinge verhindern können.
WWE fängt ja bereits an die Steroidproblematik und die sicher im Zusammenhang damit aufkommenden Fragen herunterzuspielen^^
Das WWE Statement schreit wieder geradezu nach der "wir haben ja garnichts damit zutun, das war nur ein Einzelfall" Erklaerung. Bei WWE ist die Trauerzeit vorbei, jetzt geht es nur noch um Schadensbegrenzung und die Oeffentlichkeit wieder zu taeuschen.
Ich bin immernoch geschocht!!!

Da ist malwieder ein Genie wie so oft schon dem Wahnsinn erlegen!!

Zu der Diskussion um die HoF:

Ich bin auch der Meinung, dass es eine Wrestling HoF ist, die den Wrestler und nicht den Menschen ehrt, da ja kaum jemand irgendein Mitglied persönlich kennt!
und auch wenn ich jeden verstehen kann, der Chris Benoit nicht mehr dort sehen will, aber eine demokratisch gewählte HoF kann nicht einfach so von oben um personen gelürzt werden! Da würde zumindest in meinen Augen der Wert der HoF hier sinken!
Daher mein Vorschlag, dass man anstelle oder parallel zur nächsten HoF wahl die Frage stellt, ob
-Chris benoit vollständig mit einer um die aktuellen egschenisse erweiterten bio bleibt
-Der persönliche Teil so gut wie möglich gekürzt wird
-Nur noch eine Notiz steht, dass er aufgrund dieser Vorkomnisseglöscht wurde, aber davor Teil war
-er ganz gelöscht wird

@Morpheus:

Auchw enn es oft stimmt, dass publicity immer gut ist, in dem Fall kann sie weitreichende Folgen haben!
Die WWe kann eventuell unter offizielle beobachtung in Sachen Steroide kommen!

@maulwurd:

Depressionen können sogar sehr oft zu solchen Sachen führen !
manische Depressionen +Drogenmissbrauch können einen kurzfristiigen totalen Kontrollverlust nach sich ziehen,...!
Zitat:Original von Pauleta
und auch wenn ich jeden verstehen kann, der Chris Benoit nicht mehr dort sehen will, aber eine demokratisch gewählte HoF kann nicht einfach so von oben um personen gelürzt werden! Da würde zumindest in meinen Augen der Wert der HoF hier sinken!
Chris Benoit wurde NIE in diese Hall of Fame GEWAEHLT! Snowder hat 2002 eine Biographie von Benoit gemacht, ich habe zum selben Zeitpunkt die WWF4ever.de Hall of Fame gegruendet, und Snowder hat seine Biographie in die HOF Sektion gemacht. Benoit wurde nie von irgendjemanden da reingewaehlt, und war nie ein wirkliches Mitglied.

Ich weiss auch ehrlich gesagt nicht wie man bei Chris Benoit noch an den Wrestler denken kann, egal was er gemacht hat vorher, das ist alles absolut bedeutungslos.
Echt schockierend, die ganzen Entwicklungen. Aber Steroide rufen bekanntlich Depressionen hervor und sie wurden bei Benoit im Haus gefunden. Und er war bei WWE angestellt und die WWE machte ein "Wellness Programm", welches dann also offensichtlich erfolglos war und die WWE wusste davon.

Und spätestens jetzt sitzt die WWE bis zum Hals in der Scheiße...

@DDRMaulwurf

Da muss ich leider sagen, das du dich wohl auf diesem Gebiet nicht auskennst. Depressionen können Ausmaße annehmen, von denen viele Leute nichts wissen. Wer im Teufelskreis der Depressionen so tief drinsteckt kann sehr wohl zwei Menschen und sich selbst umbringen...

EDIT: Aufgrund der Entwicklungen am heutigen Tage will ich mich von meinen ersten Postings distanzieren...
oke das kann vllt sein aber ich glaube trotzdem das es noch irgendeine nanderen Grund aht auch wenn es gut möglich ist das es "nur" daran gelegen hat....

vllt werden wir die kommenden Tage schlauer.....

PS: Kann jemand das Statement von WWe kurz und bündig ins Deutsche übersetzten da meine Englischkenntnisse der der Entensprache nahe kommen....

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste